Rabu, 24 Februari 2010

Muqaddimah.

Assalamualaikum.
Bismillah...

"genggam tanganku,..jangan pernah lepaskan wahai saudaraku..... disebelah mana tanganmu wahai saudaraku,..??!!aku tak dapat melihatmu...tapi aku ingin mersakan genggaman itu,..genggaman erat nan hangat tanganmu..." dedicated to palestine....

Diizinkan berperang bagi orang-orang (Islam) yang diperangi (oleh golongan penceroboh), kerana sesungguhnya mereka telah dianiaya; dan sesungguhnya Allah Amat Berkuasa untuk menolong mereka (mencapai kemenangan).
Iaitu mereka yang diusir dari kampung halamannya dengan tidak berdasarkan sebarang alasan yang benar, (mereka diusir) semata-mata kerana mereka berkata: "Tuhan kami ialah Allah". Dan kalaulah Allah tidak mendorong setengah manusia menentang pencerobohan setengahnya yang lain, nescaya runtuhlah tempat-tempat pertapaan serta gereja-gereja (kaum Nasrani), dan tempat-tempat sembahyang (kaum Yahudi), dan juga masjid-masjid (orang Islam) yang sentiasa disebut nama Allah banyak-banyak padanya dan sesungguhnya Allah akan menolong sesiapa yang menolong ugamaNya (ugama Islam); sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha Kuasa(al-Hajj:39-40)




Sesungguhnya Allah itu pelindung bagi orang2 yang beriman.

Tidak ada apa yang digusarkani oleh seorang Muslim dalam kehidupanNya kerana Tuhannya adalah Maha Kuasa,Maha Perkasa.

Bila kesedihan,Tuhannya Maha Pengasih Maha Penyayang.
Bila ketakutan,Tuhannya Maha Perkasa,Maha Kuasa.


Mereka juga ialah yang diberitahu oleh orang-orang (pembawa berita) kepada mereka: "Bahawa kaum (kafir musyrik) telah mengumpulkan tentera untuk memerangi kamu, oleh itu hendaklah kamu gerun kepadanya". Maka berita itu makin menambahkan iman mereka lalu berkata: "Cukuplah Allah untuk (menolong) kami, dan Ia sebaik-baik pengurus (yang terserah kepadaNya segala urusan kami)".-(ali-Imran:173)


Islam begin as something strange,and it will return as something strange.

Ya Allah,izinkan aku menjadi pejuang agamamu yang ikhlas,kerana diri ini adalah milikMu,izinkan aku menghabiskan seluruh hidupku hanya untukMu ya Rabb.



Tidak ada komentar:

Posting Komentar