Rabu, 24 Februari 2010

perjuangan

perjuangan.....
ya,ia bukan mudah..
hari ini aku berjuang...ditolak..
ditertawa...diperlekeh...

Aku kuatkan hati dgn janji2Nya..
aku teruskan..
dan hari ini....
hati ini menangis lagi....
kutahu yang Haq pasti akan mengalahkan yang batil..
kutahu...

bisikan2 semangat aku cuba selitkan dalam hati ini..
namun,hati masih menangis...
tidak terpujuk....

namun,alhamdulillah.....
tiba2,dia mengingatkan aku dengan ayatNya....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


hati bersinar2 semula..
semangat menyala semula..
mata bercahaya dengan keazaman...

Ya!!
hanya ayatNya yang mampu mengubat hati...
hanya Dia...
Dialah segala-galaNya...

Dan Dia lah yang menghidupkan kamu, kemudian Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu semula. Sesungguhnya manusia sangatlah tidak bersyukur. (al hajj:66)

Dia yang berkuasa atas aku,atas kamu,atas kita,atas mereka,atas segala2nya...

Hati terubat..senyuman terukir kembali...

"Dakwah adalah pilihan bukan pelarian
Dakwah adalah perjuangan bukan profesi
Dakwah adalah menyeru bukan kompromi atau toleransi buta
Dakwah adalah berpihak pada yang hak bukan yang batil
Dakwah adalh memberi peringatan dan kabar gembira bukan hiburan yang bikin orang ketawa
Dakwah adalah berterusan bukan sesaat
Dakwah adalah mengingatkan penguasa yang zalim bukan bungkam atau tunduk pada kepentingan
Dakwah adalah membentuk karakter pada kader bukan mengumpulkan massa untuk kepentingan suara
Dakwah adalah ikhlas,sabar dan istiqamah bukan tergesa-gesa dan cepat putus asa"

Video ini didedikasikan kepada semua pejuang2 di luar sana...

video

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Tidak ada komentar:

Posting Komentar